vrijdag 29 mei 2009

Vertrek

Normaal gezien gaan we maandag 27 juli vertrekken. Zo heb ik nog een week om na het werken afscheid te nemen van iedereen die nog in het land is.
We zouden zaterdag 25 juli nog een feestje of eerder een brunch,BBQ geven om iedereen nog eens te zien. Maar spijtig genoeg lijkt het zo dat bijna ierdeen dan uit het land is. Dus misschien willen we het de 4e juli doen, maar dat is gelijk zo raar om dan al afscheid te nemen? We laten onze beslissing nog weten.

Het verloop van de reis zal er ongeveer zo uitzien.
Vertrek 27 juli
aankomst in Russland rond 15aug
aankomst in Mongoliƫ rond 12 Sept
Aankomst in China rond 10 Oktober
aankomst In Nepal rond 1 November
Het kan ook zijn dat we bijna twee maand in China blijven, maar in Tibet blijven we zo kort mogelijk omdat het niet betaalbaar is.
In Nepal willen we graag enkele maanden vrijwilligerswerk doen. Als de politieke toestand niet uit de hand gelopen is natuurlijk. Anders doen we het in India.
Ik heb nu een ayurvedische cursus op het oog die 15 maart begint to 15 juni. Maar om eerlijk te zijn, ik weet niet meer zo goed waar ik tercht moet met al die ayurvedische puree. Misschien kijk ik eerst wel de kat uit de boom in India of Nepal en werken we het eerste halve jaar in een project.
In Juli zouden de ouders van Saartje komen, waar we dan India beetje mee kunnen verkennen.
Wat ik nog wil doen in India, is een pancha karma, een 10 daagse vipassana meditatie en op een of andere manier zoveel mogelijk ervaring en kennis opdoen over ayurveda.