maandag 18 mei 2009

Enjoy Poverty!

Net zoals je naar god kan bellen schrijf ik hier mijn ongenoegen.
Enjoy Poverty! En hij heeft groot gelijk. Het is zo waar, maar wat ga je er aan doen?
Voor ijdelheid zijn we allemaal nogal vatbaar he. En voor eigenbelang nog meer.
Swat waarschijnlijk hebben jullie goden geen idee waar ik het over heb. Wel ik ben naar de bovenvermelde film geweest in Mukha Media. Een kunstwerk over uitbuiting en het product armoede. Een film die je zeker moet bekijken als je je slecht wil voelen en zeker als je je goed wil voelen. Het hangt er maar van af waar je verslaafd aan bent. Aan zeemzoetigheid of koele bitterheid met een vleugje ironie.
Wel lieve goden soms vraag ik me af of het jullie bedoeling is dat sommige mensen alles kunnen zien op de wereld wat ze willen. Als het dan geen vergissing is, vind ik het maar somber dat jullie dan niet samenwerken om er iets aan te doen. Of is het daarboven te goed? En amuseert het jullie wel? Het is natuurlijk wel een goed gespreksonderwerp voor bij de koffie. Wat is er anders nog om over te spreken?
Natuurlijk, waarom zou ik anders naar die film gaan?...

Enjoy it!